Môže eshop baliť zodpovedne?

Podľa nás sa to dá. Hlavným problém e-shopov je množstvo krabíc, výplní, pások... ktoré mesačne vyprodukujú. Základom je vždy zabaliť čo najkrajšie, najlacnejšie, najrýchlejšie a najpohodlnejšie. To sú ciele väčšiny e-shopov. A výsledok? Množstvo odpadu, ktorý sa len ťažko recykluje (množstvo plastovej pásky, kombinácia papiera a plastu).

U nás sa to snažíme robiť trochu inak

  • znovu používame krabice, v ktorých nám posielajú svoje produkty dodávatelia. Prečo krabiciam nedať druhú šancu?
  • snažíme sa stále nachádzať krabice od spriaznených spoločností, ktoré nám použité a čisté krabice dodajú (ak máte takéto krabice kľudne sa nám ozvite)
  • ako výplne často používame staré rozrezané krabice, alebo výplne, ktoré nám chodia od našich dodávateľov. Začali sme tiež používať staré noviny (napríklad od môjho otca, vášnivého čitateľa denných novín)
  • hráme tetris – niekedy to je naozaj zábava uložiť produkty do krabice tak aby bolo čo najmenej prázdnych miest
  • bublinkové obálky vôbec nepoužívame. Nedajú sa totiž recyklovať. Namiesto toho používame papierové obálky, ktoré je možné bez problémov recyklovať
  • na nové alebo použité krabice používame papierovú lepiacu pásku, ktorej lepidlo je na báze prírodné kaučuku. Takto môže byť krabica zrecyklovaná spolu s páskou

 

IMG_4685

Chceme sa neustále zlepšovať

  • stále hľadáme dodávateľa, ktorý by vedel vyrobiť samolepiace etikety z recyklovaného papiera s lepidlom na báze kaučuku
  • chceli by sme nájsť stabilného dodávateľa na použité čisté krabice, aby sme im mohli dať druhú šancu
  • Ak by ste pre nás mali nejaké nápady, čo a ako zlepšiť, dajte nám to vedieť

 

A prečo toto všetko robíme?

Dáva nám logiku, že eshop, ktorý je ekologicky zameraný by nemal len predávať „eko friendly“ výrobky. Mal by byť naozaj ekologický v každej oblasti, ktorú môže ovplyvniť. Možno to stojí viacej peňazí a času, ale určite to stojí za to. A ak si na niečo vytvoríte systém, tak to potom ani také zložité nie je.

Prihláste sa prosím znovu

Ospravedlňujeme sa, ale Váš CSRF token pravdepodobne vypršal. Aby sme mohli Vašu bezpečnosť udržať na čo najvyššej úrovni, potrebujeme, aby ste sa znovu prihlásili.

Ďakujeme za pochopenie.

Prihlásenie